קודם כל אני רוצה להגיד שאני מאוד אוהב את icount. זו תוכנה מעולה בעיניי ובאמת שאין לי תלונות.
זו גם הסיבה שפניתי לפתוח חשבון בפיימי - כיוון שהייתי זקוק לפתרון סליקה ובכל פעם שפתחתי את icount קיבלתי המלצה חמה, שלא לומר כמעט אגרסיבית, להשתמש בפיימי.
בהתחלה היה בסדר גמור. אבל בתקופה האחרונה קרו מספר דברים:
1. קיבלתי מהם התראה שאני מתקרב לגובה הכנסה שעליו יש מגבלה. כלומר, כשאגיע לגובה הכנסה מסוים לא יתנו לי יותר לסלוק. הם כתבו שמדובר בהנחיה של בנק ישראל. עד כאן - אין בעיה. את ההודעה הזו קיבלתי מהם ב19/8 (יום שישי). ב21/8 (יום ראשון) שלחתי להם הודעה על מנת לברר מה עליי לעשות כדי להסיר את המגבלה. קיבלתי מהם עוד באותו יום הודעה:
״מדובר בהליך בשם - הכר את הלקוח. תוכל ליצור קשר עם נציג החיתום שלך (שם וטלפון..) לאחר שתשלים את התהליך, תוסר מגבלת הסליקה״
התקשרתי אליו עוד באותו יום - הוא לא ענה. שלחתי לו הודעה, הוא לא הגיב. כעבור שלושה ימים בהם ניסיתי לתפוס אותו, שלחתי לפיימי הודעה שאני לא מצליח לתפוס אותו.
פה חשוב מאוד לציין - לפיימי אין טלפון לשירות לקוחות. רק מייל. זה קריטי מאוד כשאתה בלחץ של זמן - כי השירות שלהם לא יעיל בלשון המעטה ולבעל העסק נותר רק לקוות שמישהו שם יואיל בטובו לענות למייל.
למה הייתי בלחץ של זמן? ב-25/8 הייתה אמורה להתקיים מכירה בה התכוונתי לסלוק דרך icount את האשראים, וכמובן שאם יש מגבלה על הסליקה בפיימי, אז באיזשהו שלב פשוט לא אוכל לסלוק.
לפתע - נציג החיתום ענה לי לשיחה המי יודע כמה שעשיתי אליו. היה יעיל מאוד, נפגש איתי כעבור שעה בלבד. זה קרה ב24 באוגוסט.
מיד לאחר שסיימתי את הפגישה עם נציג החיתום שלחתי להם מייל (שוב, אין טלפון), עם מספר הספק שאני אמור לתת על מנת שיסירו את המגבלה. איש לא הגיב. גם לא למחרת (יום חמישי). כתבתי להם שזה דחוף, התחננתי לקבל טלפון להסביר, כדי שיסירו את המגבלה, כבר עשיתי מה שביקשו, רק שילחצו שם על הכפתור שמסיר את המגבלה על החשבון.
באתר שלהם כתוב: "שירות הלקוחות עומד לרשותכם בימים א'-ה', בין השעות 09:00 ל 18:00". אני כתבתי להם על הסרת המגבלה ב10:52 ביום רביעי ועד ל18:00 בערב ביום חמישי איש לא ענה.
במכירה נאלצתי לבקש מאנשים מזומן, צ׳קים או פרטי אשראי כדי שאחייב אותם כשפיימי יסירו את המגבלה. אני מניח שמיותר לציין זאת, אבל למען הסר ספק: הפסדתי מכירות כי אנשים לא היו מוכנים להשאיר את פרטי האשראי שלהם, ובצדק, הפסדתי מכירות כי אנשים ששילמו במזומן הקטינו את הקניות שלהם כך שיתאימו למה שהיה להם בכיס.
2. עד כאן אני מניח שאפשר להגיד איכשהו אולי - זו אשמת הנציג חיתום (מישראכרט, לא עובד של פיימי), אשמתך כי היית צריך יותר ללחוץ עליהם ולהסביר את המצב. נגיד. אבל, חשוב לי לציין, עד עכשיו לא הסירו את המגבלה, וזאת על אף שעבר יותר משבוע מאז שהעברתי להם את הפרטים שביקשו. לא קיבלתי תגובה על המייל ששלחתי לפני תחילת המכירה, בו התחננתי שיסירו את המגבלה (וגם, אני מודה: התעצבנתי על כך שאין להם טלפון, אבל בשום אופן לא כתבתי משהו אישי או שחורג מגבולות העבודה מול ספק). התגובה היחידה הגיעה ב28/8 - ״העברנו את המספר לבדיקה מול ישראכרט, לאחר שנקבל מהם אישור נוכל להסיר את המגבלה. אנו כמובן נעדכן ברגע שיתקבל האישור״. כשהיה אצלי נציג החיתום מישראכרט, שאלתי אותו כמה זמן ייקח מרגע שהנפיק לי מספר ספק. אמר שמבחינת ישראכרט זה סגור, וזה רק עניין של פיימי עכשיו.
אז לא הסירו את המגבלה - מה עשיתי עם פרטי האשראי שכן לקחתי מהלקוחות? פניתי לחברה אחרת, לא אציין כאן איזו חברה, על מנת שלא יראה כאילו אני מנסה לקדם מישהו, והפלא ופלא: יש שירות לקוחות טלפוני, אם יש שאלות, עונים, אם יש בעיות, מנסים לעזור. סלקתי דרכם, זה גם יצא לי בסוף יותר זול.
3. בכל הפעמים האחרונות שנכנסתי לממשק המשתמש שלי בפיימי (מספר פעמים בימים האחרונים), היתרה שהופיעה בחשבוני שם הייתה שונה. וזאת מבלי שהייתה שם תנועה כלשהי פנימה או החוצה. בפעם האחרונה שנכנסתי היתרה פתאום הפכה ל-53000-, ואני בכלל לא ידעתי שאני יכול להיות ביתרת מינוס בפיימי... עכשיו אפשר לומר, זה בטח באג, מה אתה נטפל לקטנות - תכתוב להם ויתקנו. אבל:
א. הם לא ממש ענו לי למיילים הקודמים שלי.
ב. מדובר בחברה שיש לה הרשאה לחיוב החשבון העסקי שלי - זו אחריות שלא הייתי מעוניין להפקיד בידי מישהו שעושה רושם כל כך לא רציני.
*כמובן שכל מה שכתבתי פה מגובה בהעתקים של המיילים + תמונות מסך מתוך הממשק של פיימי.
מה אני רוצה להגיד?
בעלי עסקים ששוקלים להתחיל לעבוד עם פיימי - דעו לכם שאין להם שירות טלפוני, דעו שיש פתרונות מוצלחים יותר בעיניי שהם גם זולים יותר, דעו לכם שהשירות שכן קיים מחפיר לטעמי, דעו לכם שמדובר בחברה מאוד לא מקצועית לטעמי.
icount - אומר שוב, הסיבה היחידה שהלכתי מלכתחילה לפיימי ולא לחברה אחרת היא בגלל שאני מאוד מרוצה מכם ואתם אלו שהמליצו עליהם, אבל אני חושש שהם עושים לכם שירות דב.
אסיים ואומר שאעשה את מירב המאמצים שאוכל על מנת לתבוע את החברה הזאת, על ההפסד שהיה לי במכירה, על המוניטין שלי שנפגע במכירה, שהצטיירתי כמאוד לא מקצועי, על כך שלא הגיוני שחברה שתחום עיסוקה הוא כל כך רגיש לעסקים, תהיה כל כך לא זמינה ללקוחות שלה, תעכב את ההליכים הפשוטים ביותר ותפגע בכך בלקוח. הרי אם הייתי תלוי בלעדית בפיימי, אז עד עכשיו לא הייתי יכול לסלוק את אותם האשראים והכסף הזה והאמינות שלי היו יורדים לטמיון.
המלצתי: שומר נפשו ירחק.
יונתן טרוים.