זיכוי הוצאתי 2 קבלות על אותו התשלום

המנהלים: yoav, iCount - Ido, iCount, doron

[email protected]
משתמש חדש
הודעות: 5
הצטרף: ב' אפריל 15, 2019 6:51 am

זיכוי הוצאתי 2 קבלות על אותו התשלום

הודעהעל ידי [email protected] » א' מרץ 21, 2021 2:22 pm

היי,
עשיתי פדיחה ביום לחוץ.
קיבלתי תשלום מלקוח חדש ועשיתי פעמיים את אותה הפעולה של פתיחת כרטיסית לקוח חדש והוצאת קבלה. ככה שיש לי על אותו תשלום 2 כרטיס לקוח + 2 קבלות.
זה היה בסוף 2020.
גיליתי את זה השבוע, איך מוציאים זיכוי בשנה הנוכחית על תקבול בשנה קודמת? האם צריך קודם לאחד את הקבלות לתוך אותו כרטיס לקוח?
איך עושים את זה?
מה סדר הפעולות?
תודה

Dor - iCount
צוות תמיכה
צוות תמיכה
הודעות: 4192
הצטרף: ב' יולי 09, 2018 9:01 am

Re: זיכוי הוצאתי 2 קבלות על אותו התשלום

הודעהעל ידי Dor - iCount » א' מרץ 21, 2021 2:49 pm

צהריים טובים :)
מבחינת סדר הפעולות- מה שכדאי לעשות זה קודם לאחד את כרטיסי הלקוחות ולאחר מכן לבטל את אחת מהקבלות שהופקו.

להלן כתבה בנושא 'איחוד לקוחות'- יש לשים לב כפי שכתוב בתחילת הכתבה: יש להשתמש במשנה זהירות שכן שינויים שמתבצעים על ידי מודול איחוד הלקוחות הינם בלתי הפיכים:
https://www.icount.co.il/help/customers ... %97%D7%93/

להלן קישור לכתבה עם הסבר על ביטול וזיכוי מסמכים: https://www.icount.co.il/help/creating- ... it-refund/


בברכה,
דור

[email protected]
משתמש חדש
הודעות: 5
הצטרף: ב' אפריל 15, 2019 6:51 am

Re: זיכוי הוצאתי 2 קבלות על אותו התשלום

הודעהעל ידי [email protected] » ב' מרץ 29, 2021 7:27 pm

הי דור,
תודה על ההסבר הבהיר.
איחדתי את כרטיסי הלקוח
זיכוי הוצאתי על ידי ביטול הקבלה הכפולה.
בכל אופן, חשבונית הזיכוי מופיעה ב 2021 וזה לא עדכן את סיכום התקבולים שלי ב 2020.
מה עושים?
המטרה בביטול היתה לעדכן את ההכנסות שלי.
עכשיו אני מוציאה דוח תקבולים / ריכוז תנועות וזה לא משקף את הסכום המדויק של ההכנסות שלי.

אשמח להבין.
תודה
הילית

[email protected]
משתמש חדש
הודעות: 5
הצטרף: ב' אפריל 15, 2019 6:51 am

Re: זיכוי הוצאתי 2 קבלות על אותו התשלום

הודעהעל ידי [email protected] » ג' מרץ 30, 2021 1:55 pm

היי בהמשך לשאלתי מאתמול. האם הייתי אמורה להוציא את הזיכוי בלחיצה על בטל ועדכון תאריך הזיכוי לתאריך של הקבלה הכפולה שהוצאתי כלומר סוף השנה הקודמת? אם כן, זה בכלל לא ברור מההסבר שלכם. אשמח להבהרה תודה.

Dor - iCount
צוות תמיכה
צוות תמיכה
הודעות: 4192
הצטרף: ב' יולי 09, 2018 9:01 am

Re: זיכוי הוצאתי 2 קבלות על אותו התשלום

הודעהעל ידי Dor - iCount » ד' מרץ 31, 2021 8:51 am

בוקר טוב,
כאשר מבטלים מסמך ע"י לחיצה על אפשרויות-> בטל-> המערכת מפיקה את מסמך הביטול אוטומטית על יום ביצוע הפעולה ולא על אותו התאריך של המסמך.
זה אומר שאם יש לי לדוגמא קבלה על התאריך 31.12.2020 ובתוך הקבלה לחצתי היום (31.3.2021) על אפשרויות-> בטל-> המערכת תפיק את הקבלה במינוס שבעצם היא הביטול לקבלה, על התאריך של היום ולא על התאריך 31.12.2020.

כך בעצם אם מפיקים דוח ריכוז תנועות למשל על שנת 2020, אז הקבלה במינוס שהופקה היום לא תיכנס לדוח של שנת 2020, רק אם תפיקי את דוח ריכוז תנועות על שנת 2020-2021, יהיה ניתן לראות את הקבלה במינוס.

ביטול קבלה יכול להתבצע או אוטומטית (ע"י לחיצה על אפשרויות-> בטל) או דרך הפקה ידנית של מסמך הזיכוי במינוס (כלומר קבלה במינוס), דרך הנהח"ש-> קבלה-> בחירת הלקוח-> רישום של פירוט הזיכוי וסכום הזיכוי במינוס (גם בחלק של אמצעי התשלום) ואז להפיק את הקבלה ולשלוח ללקוח.

*חשוב להבין שאך ורק במידה ולא הפקת כלל מסמכים מאותו סוג המסמך בין תאריך העבר לתאריכים העתידיים, לא תהיה מניעה ממך להפיק את המסמכים על תאריכי העבר וכך תהיה אפשרות לבחור את תאריך העבר בעת הפקה ידנית של הקבלה.

חשוב להבין דבר נוסף, מכיוון שמבחינה חשבונאית זה לא תיקני להוציא מסמכים על תאריך עבר, ההנחיה אומרת כך:

במידה וקיבלת הנחייה ממנהל החשבונות שלך להפיק מסמך על תאריך עבר, אבל כבר הופקו מסמכים בין התאריך הרצוי לתאריך הנוכחי, ראשית עלייך לבטל את כל המסמכים מאותו הסוג שהופקו בחודש הנוכחי, לאחר מכן להפיק את המסמך הרצוי על החודש הקודם ולבסוף להוציא מחדש את כל המסמכים שבוטלו.

כלומר, במקרה שלך ישנה כוונה להפיק מסמך על תאריך קודם, סביר מאוד להניח שאם הפקת מסמכים לאחר תאריך היעד שכבר עבר תתקבל לך הודעה שקיימים לך מסמכים עתידיים, חשוב להבין שההודעה לא מתייחסת ללקוח מסויים, אלא על כלל המסמכים שהופקו מאותו סוג המסמך בין תאריך העבר לתאריכים עתידיים שבאו אחריו.
לכן בהתאם להנחיה, ראשית יש לאתר את כל המסמכים מאותו סוג שהופקו לאחר תאריך היעד (דרך חיפוש-> מסמכי הנהח"ש-> לבחור את סוג המסמך שאת רוצה להפיק על תאריך עבר-> לבחור את כל התאריכים-> מומלץ ללחוץ על 'עוד' ולסמן 'הצג ללא חלוקה לעמודים' ולהריץ חיפוש)-> לאחר מכן להיכנס לכל מסמך בנפרד ולבטל כל אחד מהם ע"י לחיצה על כפתור אפשרויות-> בטל, לאחר מכן להפיק את המסמך על התאריך הרלוונטי, ולבסוף "להחזיר" את כל המסמכים שביטלת ע"י הפקת המסמכים מחדש.

להסבר על ביטול וזיכוי מסמכים ניתן לקרוא בכתבה הבאה:
https://www.icount.co.il/help/creating- ... it-refund/

לחלופין, באפשרותך להפיק את המסמך עם התאריך של היום ולציין בהערות שהמסמך מתייחס לתאריך בו הוא היה צריך להיות מופק.
לכן בכל מקרה, אנו ממליצים להתייעץ עם מנהל החשבונות שלך כדי לבדוק מה הוא ממליץ מ-2 הדרכים שהצענו.


בברכה,
דור

[email protected]
משתמש חדש
הודעות: 5
הצטרף: ב' אפריל 15, 2019 6:51 am

Re: זיכוי הוצאתי 2 קבלות על אותו התשלום

הודעהעל ידי [email protected] » ד' מרץ 31, 2021 3:01 pm

טוב, תודה.
אני עדיין לא יודעת מה אעשה במקרה הספציפי הזה

יחד עם זאת, אני מבקשת להעיר את תשומת לבכם שההסבר שלכם היה חלקי לפני כן, וגם בלינק להסבר על ביצוע זיכוי לא הבהרתם שביטול קבלה יתקבל על תאריך נוכחי, ולא על היום של הקבלה.
כתוב:
ביטול חשבונית מס מייצר חשבונית מס זיכוי. למה שלא תוסיפו - "עם תאריך נוכחי ולא תאריך של הקבלה"

במקרה הזה, לא מדובר סתם על זיכוי לקוח בגין שרות, (שיכול להיות שיקרה אחרי כמה חודשים מהתשלום) אלא טעות ברישום כפול של הכנסה במערכת. אני לא רו"ח, אחרת כנראה לא הייתי פה עם שאלות אליכם, וזה *בכלל לא ברור מאליו* שזיכוי יתקבל שלא על התאריך המקורי של הקבלה כשאני שואלת על ביטול טעות של שנה קודמת. לי זה נראה טבעי שכשעושים "בטל" זה ייבטל משהו לתאריך ההוא.
הייתם צריכים להתייחס לזה, במיוחד כששאלתי על מצב של זיכוי בין 2 שנים- 2020 מול 2021 , כי זה משפיע על סך ההכנסות השנתיות ויש לזה חשיבות.

להבא, כמה הצעות ייעול,
1. כדאי להסביר יותר בתשובתכם לפנייה בפורום, ולא לתת מענה שמייצר בעיה חשבונאית חדשה.
2. להוסיף "פופ אפ" בעת ביצוע הפעולה במערכת, כך שתהיה התראה "לידיעתך: הזיכוי ניתן על תאריך נוכחי" . אולי זה לא עוזר לי מבחינה חשבונאית, אבל לפחות לא הייתי מופתעת מהמצב הזה.
3. כמו כן, יהיה טוב אם אפשר להוסיף הערות ניהול לצד מסמכים, זה עוזר לניהול וגם את מה שקרה, אני יכולה להסביר לצד המסמך שלאחר הפקתו כבר לא ניתן לשנות בו תו.

Dor - iCount
צוות תמיכה
צוות תמיכה
הודעות: 4192
הצטרף: ב' יולי 09, 2018 9:01 am

Re: זיכוי הוצאתי 2 קבלות על אותו התשלום

הודעהעל ידי Dor - iCount » ה' אפריל 01, 2021 11:15 am

תודה, לקחנו לתשומת ליבנו והעברנו הלאה לתיקון הניסוח בכתבה על ביטול וזיכוי מסמכים.

[email protected]
משתמש חדש
הודעות: 5
הצטרף: ב' אפריל 15, 2019 6:51 am

Re: זיכוי הוצאתי 2 קבלות על אותו התשלום

הודעהעל ידי [email protected] » ה' אפריל 01, 2021 7:59 pm

תודה, בהצלחה

Dor - iCount
צוות תמיכה
צוות תמיכה
הודעות: 4192
הצטרף: ב' יולי 09, 2018 9:01 am

Re: זיכוי הוצאתי 2 קבלות על אותו התשלום

הודעהעל ידי Dor - iCount » ו' אפריל 02, 2021 9:25 am

תודה לך והמשך חג שמח וסופ"ש נעים :)


חזור אל “שאלות מקצועיות”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 5 אורחים

cron